Advertisement

Kettes snapszer

Kettes snapszer

A MAGYAR SNAPSZER SZÖVETSÉG HIVATALOS VERSENYSZABÁLYZATA
JÁTÉKSZABÁLY – KETTES SNAPSZER

 

 

kettes-snapszerA kettes snapszert 20 kártyalappal játsszák, magyar kártyával, vagy francia kártyával. Magyarországon 99 %-ban elterjedt az ún. magyar kártyás snapszer, négy szín 5-5 alakja alkotja a 20 db kártyalapot, piros, makk, zöld és tök színekben alsó, felső, király, 10-es és ász lapok vannak.

 

 

 

 

A kártyalapok értéke:

Piros alsó
* Alsó 2
Piros felső
* Felső 3
Piros király
* Király 4
Piros tízes
* Tizes 10
Piros ász
* Ász 11

 

 

 

 

 

A játékot általában két megnyert 7-es játszmára játssza a két fél.
Tetszőleges módon eldönthető, melyik fél kezdi az osztást. A másik fél elemelheti a kártyapaklit tetszőleges alkalommal, az osztó ezután kezdi az osztást, először 3-3 kártyalapot kap a két fél, ezután osztó felcsap egy lapot, mely szín jelenti az aduttat a játszmában, ezután még két, két lapot kapnak a felek.
Az ugyanolyan színű király és a felső együttesen 20 pontot ér, amennyiben a hívó játékos bemondja az ún. húszat, ekkor a két lap közül a királlyal, vagy a felsővel kell a játékot kezdeni, vagy folytatni, ha a játékosnál van a hívás joga. Az adutt színéből a király és a felső negyven pontot ér.

Egy játszma 66 pontig tart, vagy az utolsó ütésig. Összesen 120 pont érhető el, bemondások ( húsz és negyven) nélkül. Osztó ellenfele kezdi a játékot, tetszőleges lappal kezdheti meg a hívást. A játék folyamán azonos színű lapokból a nagyobb, vagy az adutt viszi az ütést. Az ütést elérő játékosé a továbbiakban a hívás joga. Minden ütés után egy – egy lapot húznak a játékosok, először a hívó, utána az ellenfele.
Az adutt lap kicserélhető a adutt színű alsóval, de csak abban az esetben, ha a játékosé a hívás joga, valamint még legalább 3 lap található a talonban az adutt felett. Ugyanígy annak a játékosnak van joga “takarni, vagy borítani” , akié a hívás joga, de csak abban az esetben, ha még legalább 3 lap található az adutt felett.
A takarás azt jelenti, hogy a hívó játékos úgy véli, hogy az addigi ütései, valamint a kezében található 5 lap segítségével elérheti a 66 pontot, akkor betakarja a talont, ezután már nem húznak többet a játékosok. A hívó fél hívására színre színt kell ilyenkor tenni, valamint kötelező az ütés, vagyis ha játékosnak nagyobb értékű azonos színű lapja, vagy aduttja van, köteles elvinni az ütést. A 66 elérése után a hívó játékos jogosult “elég” bemondással a játszmának véget vetni, ha ütéseinek értéke elérte a 66 pontot. Egyet ír a játszmát nyerő fél, ha ellenfele elért legalább 33 pontot ütéseiből, kettőt ír a nyertes fél, ha ellenfele nyert ugyan ütést, de annak értéke nem érte el a 33 pontot, és hármat ír a nyertes fél, ha ellenfelének nem sikerült ütést nyerni az adott játszmában.
Ha takarásra kerül sor, és a takaró játékosnak sikerül elérnie a 66 pontot, akkor hármat ír a takaró játékos, ha ellenfele sem takarás előtt, sem utána nem nyert ütést kettőt ír a takaró játékos, ha ellenfele takarás előtt, vagy után nyert ugyan ütést, de annak értéke nem érte el a 33 pontot egyet ír a takaró játékos, ha ellenfele a takarás előtt, vagy után ütéseivel eléri a 33 pontot.

Ha a takaró játékos nem éri el a 66 pontot, akkor az ellenfele
hármat ír, ha a takarás előtt nem volt ütése, vagy ellenfelének nem volt ütése kettőt ír, ha a takarás előtt volt már ütése, illetve 33 pontja(maccs)

Az a játékos nyeri a versenyt, aki először megnyeri a két játszmát. Játékosok felváltva osztanak.

  • Kettes snapszer bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva
  • 12345 (23 szavazat, átlag: 2,39 / 5)
    Loading...
  • 63948 Megtekintés

Szólj hozzá

A hozzászólások lezárva.