Advertisement

Hármas snapszer

Hármas snapszer

A MAGYAR SNAPSZER SZÖVETSÉG HIVATALOS VERSENYSZABÁLYZATA
JÁTÉKSZABÁLY – HÁRMAS SNAPSZER

Többféle lehetőség van arra, hogy hárman játsszák a snapszert. Egyik lehetőség, hogy mindig kimarad egy játékos, a másik kettő pedig a kettes snapszer szabályai szerint játszik, a játszmában elért pontokat pedig játékosok számolják, egy tetszőleges ponthatár eléréséig. Aki először eléri a ponthatárt, az nyerte a játékot.

harmas-snapszerKedveltebb módozata a hármas snapszernek az ún. “soproni” változat. A játékban a kettes snapszerhoz hasonlóan négy szín 5-5 alakja, vagyis 20 lap szerepel. Osztó megkeveri a lapokat, az egyik játékos elemeli a tallont, és az óramutató járásával megegyező irányba osztani kezd. Az első játékos, aki a játékban hívó 4 kártyalapot ad, a másik játékosnak, és az osztónak magának 3-3 db-ot. Ha nem kötik ki a felek, hogy állandóan a piros szín az adutt, akkor a hívó játékos a négy kapott lap ismeretében “színt hív”, vagyis megmondja, melyik szín legyen az adutt abban a játszmában. Ezután az osztó ismét 4 lapot ad a hívó játékosnak, 3-3 lapot a második játékosnak és önmagának. A hívó játékos két tetszőleges lapot letesz, melyeket az adott játékban nem kíván megjátszani, és hívással élhet, ami bemondást jelent, vagy pedig mehet szólással kezdi a játékot.

A hármas snapszerban az alábbi bemondásokat teheti a hívó játékos: Snapszer hívás: a hívó játékos 66 pontot üt anélkül, hogy két ellenfele, a másik két játékos ütéshez jutna. Amennyiben eléri a 66 pontot elég bemondással lezárhatja a játszmát. 6 pontot nyer a hívó, ha eléri a 66 pontot, ha nem, akkor a másik két fél gazdagodik 6-6 ponttal.

Kilences( régisen Durchmarsch) bemondást mondhat a hívó fél, ha úgy gondolja, hogy mind a hat hívást megnyeri. Ebben a játékban nincsen adutt, a nagyobb értékű kártya viszi az ütést. A játszma értéke 9 pont.

Paraszt bemondást akkor mondhat a játékos, ha úgy nyeri meg az összes ütést, hogy van adutt a játszmában. 12 pont üti a nyertes fél markát.
4 alsó bemondása a legnagyobb értékű mondás, amennyiben valamely játékosnak mind a négy szín alsója a kézben van, 13 ponttal gazdagodik.

A “fogadó” játékosok mondási lehetőségei:
– a hívó fél két lapjának felvételével megkontrázza a játékos a játszmát, ekkor dupla tétje van a partinak.
– ellensnapszer mondás: 12 pontot érő játszma, a két fogadó játékosnak kell 66 pontot elérnie, úgy hogy a hívó ne juthasson ütéshez.
– ellenparaszt mondás: 24 pontot ér, a két fogadó játékos közül aki a mondást teszi minden ütést meg kell hogy nyerjen, anélkül, hogy más ütéshez jutna.
– kilences mondás a hívó félhez hasonlóan

Minden játszmában a felek növelhetik a tétet az alábbi módon:
kontra mondás dupla tét
a kontrát “elszenvedő” fél visszaszólhat rekontra mondással, a tét négyszeres
szubkontra mondás 8 szoros tétet jelent
more kontra az utolsó szólási lehetőség, 16 szoros tétet jelent

Alapjáték esetén a pontok elosztása a kettes snapszerhoz hasonló, három pontot nyer az a fél, aki úgy éri el a 66 pontot, hogy ellenfele(i) nem jut(nak) ütéshez, két pontot ér a játszma, ha a vesztes fél(felek) nyer(nek) ugyan ütést, de nem éri(k) el a 33 pontot, a maccsot. 1 pontot ér a játszma, ha a vesztes fél(felek) elér(nek) 33 pontot.

Minden játék után az óramutató járása szerinti következő játékost illeti meg a hívás joga. A játék tetszőleges ponthatár eléréséig tart.

  • Hármas snapszer bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva
  • 12345 (4 szavazat, átlag: 3,75 / 5)
    Loading...
  • 30678 Megtekintés

Szólj hozzá

A hozzászólások lezárva.